Αν κόψω το κρέας από πού θα παίρνω την πρωτεΐνη;

28/09/2016

 

Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από πιο απλές δομικές μονάδες: τα αμινοξέα. Στην φύση υπάρχουν χιλιάδες, αλλά ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται μόνο 20, εκ των οποίων τα 12 μπορεί να τα συνθέσει από μόνος του. 

Έτσι τα εναπομείναντα 8, πρέπει να τα πάρει αυτούσια από τις τροφές, γιʼ αυτό και ονομάζονται ʽαπαραίτηταʼ. Όλες οι ζωικής προέλευσης τροφές, (κρέας, αυγά, ψάρια, γαλακτοκομικά κ.ά.) είναι πρωτεϊνούχες τροφές.

 

 

Ωστόσο, τα αμινοξέα τα συναντάμε σχεδόν σε όλες τις τροφές, ζωικές και φυτικές. Η διαφορά με τις ζωικές τροφές, είναι πως στις φυτικές τροφές κάποιο/α αμινοξύ/έα ενδέχεται να απουσιάζει ή να βρίσκεται σε πολύ μικρή ποσότητα και ονομάζεται περιοριστικό αμινοξύ. Δεν έχουν όμως όλες οι κατηγορίες τροφών το ίδιο περιοριστικό αμινοξύ.

Έτσι, με τους κατάλληλους συνδυασμούς τροφών (πχ. όσπρια και δημητριακά) αλληλο-καλύπτονται και πετυχαίνουμε πλήρη κάλυψη πρωτεϊνών.

Κανένα πρόβλημα λοιπόν με όσους θέλουν να κόψουν/περιορίσουν το κρέας από τη διατροφή τους.

Δείτε τις παρακάτω εικόνες.

 

 

 

Πηγή: http://www.foodbites.eu/j15/

 

Πίσω

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

Κολοκύθα: 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας

02/11/2019

5 tips για να κάνεις πιο χρήσιμες οι έλξεις σε μονόζυγο!

10/09/2019

Να γιατί οι γυμνασμένοι δεν δείχνουν την ηλικία τους!

10/09/2019

1/13
Please reload