Ξεκουράζεστε αρκετά μετά τις προπονήσεις;

24/10/2016

​Η κλασσική προσέγγιση στην προπόνηση με βάρη είναι να προπονείται κανείς μέρα παρά μέρα ή να κάνει σπαστή προπόνηση με προπόνηση μυϊκών ομάδων του άνω κορμού τη μια μέρα και μυϊκές ομάδες του κάτω κορμού την άλλη μέρα.

 

Αυτή η προσέγγιση γίνεται με βάση την εβδομάδα που έχει επτά ημέρες. Ωστόσο, Φιλανδοί ερευνητές έχουν βρει ότι κάποιος χρειάζεται έξι μέρες για να μπορέσει να συνέλθει μετά από έντονη προπόνηση ποδιών.

Οι ερευνητές εξέτασαν την ορμονική απόκριση για μια περίοδο επτά ημερών μετά από έντονη προπόνηση για τα πόδια (6 σετ των 10 επαναλήψεων στην άσκηση των πιέσεων ποδιών και 4 σετ των 10 επαναλή- ψεων στα βαθιά καθίσματα). Η δύναμη και η υποκειμενική αίσθηση της κόπωσης δεν επανήλθαν στα κανονικά, παρά μόνο μετά από έξι μέρες αποκατάστασης.

 

∆ύο μέρες μετά το τέλος της προπόνησης παρατηρήθηκε αύξηση στα επίπεδα της τεστοστερόνης, της ελεύθερης τεστοστερόνης, στον καθυστερημένο μυϊκό πόνο και το πρήξιμο, και στα επίπεδα της κρεατινικής κινάσης, ενός ενζύμου που υποδεικνύει ότι έχει επέλθει μυϊκή βλάβη.

 

Ο IGF-IEa και αυξητικοί παράγοντες παρέμειναν σε αυξημένα επίπεδα για αρκετές μέρες μετά το τέλος της άσκησης. Αυτά τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι όλα αυτές οι χημικές ουσίες είναι σημαντικές για τις προπονητικές προσαρμογές που επέρχονται σε επίπεδο μυϊκού ιστού.

 

Παρ’ όλα αυτά, είναι αρκετά δύσκολο να μπορέσει να συσχετίσει κανείς όλες αυτές τις αλλαγές που γίνονται στο φυσιολογικό και ορμονικό σύστημα ενός ασκούμενου, με τις προσαρμογές που επέρχονται στο μυ, επειδή υπάρχουν και άλλοι παράμετροι που επηρεάζουν την προπονητική διαδικασία και τις προσαρμογές με την άσκηση.

 

Πηγή: http://www.ifitnessbook.com

Tags:

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Ένα παραμυθένιο ξενοδοχείο στο νομό Ξάνθης

21/01/2020

Πώς να μην μένεις στα …μπρόκολα, αλλά να έχεις και τέλειους κοιλιακούς

14/12/2019

Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

21/11/2019

Θερμίδες. Yπολογίστε πόσο πρέπει να τρώτε

21/11/2019

1/13
Please reload