Διατροφικά λάθη για προπόνηση με βάρη – Μέρος 1ο

18/10/2017

 


Σίγουρα, κάποια στη στιγμή στη ζωή σου, έχεις βρεθεί σε γυμναστήριο για προπόνηση με βάρη. Είτε επειδή προτιμάς αυτό το είδος γυμναστικής, είτε επειδή δεν προλαβαίνεις κάποια άλλη δραστηριότητα, είτε επειδή θες να δυναμώσεις συγκεκριμένο μέρος του σώματός σου για το άθλημα το οποίο κάνεις. Όποιος και αν είναι ο λόγος, τα βάρη αποτελούν ένα σπουδαίο είδος γυμναστικής με πολλαπλά οφέλη. Πριν, όμως, επικεντρωθείς στο πρόγραμμα που θα ακολουθήσεις, πρέπει να σιγουρευτείς πως προσέχεις τη διατροφή σου. Και ταυτοχρόνως, δεν κάνεις λάθη, τα οποία θα σε κρατήσουν μακριά απ’ το σώμα των ονείρων σου. Ορίστε, λοιπόν, 4 συνηθισμένα διατροφικά λάθη, που πολλοί από εμάς κάνουμε και γι’ αυτό δεν έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε:


1 – Τρως Λίγη ή Αρκετή Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη αποτελεί το δομικό συστατικό των μυών. Την ίδια στιγμή, και τον σπουδαιότερο σύμμαχο σου για το χτίσιμο ενός υγιούς σώματος. Έρευνες έχουν δείξει, πως για να χτίσεις μύες, χρειάζεσαι 1 γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Μικρότερο ποσοστό πρόσληψης, όχι μόνο θα έχει άσχημα αποτελέσματα για την εικόνα σου, αφού αντί να κερδίζεις σε μυϊκό ιστό θα χάνεις, αλλά μπορεί να κάνει και κακό στην υγεία σου, μειώνοντας τις επιδόσεις και τις αντοχές σου.

Απ’ την άλλη, ούτε και η υπερκατανάλωση έχει ευεργετικά αποτελέσματα, αφού το μόνο που κάνεις είναι να αυξάνεις το λίπος σου. Όπως προείπαμε, 1 γραμμάριο ανά κιλό σωματικού βάρους, κατανεμημένο σε 5 ή 6 γεύματα, εγγυάται αποτελέσματα. Και μάλιστα πολύ καλά. Αν προπονείσαι αρκετά ή θες να γίνεις πιο ογκώδης, τότε μπορείς να αυξήσεις αυτό το ποσοστό σε 1,5 γραμμάριο, αλλά δε χρειάζεται παραπάνω. Αν, λοιπόν, θες να έχεις ωραίους μύες, ξεκίνα να τρως περισσότερη πρωτεΐνη.


2 – Τρως τους Λάθος Υδατάνθρακες

Αυτό είναι ένα από τα πιο κοινά διατροφικά λάθη! Θέλοντας να αυξήσεις το βάρος σου ή γενικά να πάρεις ενέργεια, τρως τα πάντα. Από σοκολάτες, μέχρι ντόνατς και πατάτες. Σταμάτα, επομένως, να το κάνεις, γιατί όλοι είμαστε αυτό που τρώμε. Σίγουρα δε θες όλους τους υδατάνθρακες μέσα στον οργανισμό σου. Οι περισσότεροι συνηθίζουν να καταναλώνουν «απλούς» υδατάνθρακες ,όπως η ζάχαρη, οι οποίοι αυξάνουν – σχεδόν άμεσα – τα επίπεδα ενέργειας. Παράλληλα, τα ρίχνουν και απότομα. Ένα σωστό διατροφικό πλάνο πρέπει να αποτελείται κυρίως από σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι χωνεύονται αργά και απελευθερώνονται στο αίμα εξίσου αργά. Έτσι, εξασφαλίζεται μια σταθερή πηγή ενέργειας για τους μύες καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας. Φαντάσου τα επίπεδα ενέργειάς σου σαν ένα καρδιογράφημα, το οποίο με τους σύνθετους υδατάνθρακες παραμένει σταθερό.

Επίσης, οι υδατάνθρακες έχουν έναν σπουδαίο ρόλο στη χρήση της πρωτεΐνης απ’ τον οργανισμό μας. Έτσι, αν καταναλώσεις αρκετή και σωστή ποσότητα υδατάνθρακα, το σώμα σου δε θα χρειαστεί την πρωτεΐνη για να παράξει ενέργεια και θα την χρησιμοποιήσει μόνο στην αποκατάσταση μυών. Κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερο σώμα! Αν, όμως, δε δώσεις στον οργανισμό σου αρκετούς υδατάνθρακες, θα στραφεί στις πρωτεΐνες για να παράξει γλυκογόνο για ενέργεια. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται γλυκογέννεση και έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεταβολισμού σου, αλλά και την απώλεια μυών και δύναμης.


3 – Κάνεις Cheat Meals με τα Λάθος Φαγητά

Τα cheat meals είναι απαραίτητα σε κάθε διατροφή. Τόσο για ψυχολογικούς λόγους, όσο και γιατί δεν είμαστε ρομπότ για να ακολουθούμε απαρέγκλιτα και συνεχόμενα το πρόγραμμά μας. Γι’ αυτό, πρέπει, μια φορά τη βδομάδα, να το «ρίχνεις» έξω με κάποιο φαγητό της αρεσκείας σου. Δε χρειάζεται να ο παρακάνεις και να περάσεις σε ακρότητες! Αρκεί ένα παγωτό ή μια πίτσα ή ένα burger. Όχι όλα μαζί και όχι σε ακραίες ποσότητες, γιατί τι νομίζεις ότι θα γίνει; το κλειδί είναι ό,τι κάνεις να το κάνεις με φειδώ. «Μέτρον άριστον» όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες! Αλλιώς, θα δεις ότι έχτιζες μια βδομάδα, να γκρεμίζεται εν μία νυκτί.


4 – Σκέφτεσαι τα Συμπληρώματα ως Πανάκεια

Τα συμπληρώματα είναι αυτό ακριβώς που λέει και η ίδια η λέξη, συν+ πλήρωμα. Υπάρχουν για να δώσουν στη δίαιτά σου το κάτι παραπάνω, που δε μπορείς να πάρεις απ’ τη διατροφή σου, αλλά σε καμία περίπτωση να την αντικαταστήσουν! Αποτελούν λύση ανάγκης όταν δεν προλαβαίνουμε να μαγειρέψουμε, αλλά δεν είναι – ούτε στο ελάχιστο – καλύτερα από το φαγητό μας. Μην κάνεις το λάθος να ψάξεις στα συμπληρώματα τη λύση για την έλλειψη προόδου. Εννοείται πως μπορούν να σε βοηθήσουν, αλλά πρώτα πρέπει να φτιάξεις τα βασικά, τη διατροφή και το πρόγραμμα γυμναστικής σου. Μετά να πας για τα επικουρικά, αλλιώς απλά θα χάνεις το χρόνο και τα χρήματά σου! 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

21/11/2019

Θερμίδες. Yπολογίστε πόσο πρέπει να τρώτε

21/11/2019

Πρωινό Κολοκύθας με νιφάδες βρώμης

21/11/2019

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

1/13
Please reload