6 super tips για την τέλεια προπόνηση στο κρύο

18/11/2017

 


Το γεγονός ότι κάνει κρύο δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναβάλεις την outdoor προπόνηση σου. Μάλιστα έρευνες αναφέρουν ότι η προπόνηση στο κρύο είναι πιο αποδοτική καθώς ο οργανισμός ζορίζεται περισσότερο.

Βέβαια για να προπονηθείς στο κρύο θα πρέπει να πάρεις και κάποιες προφυλάξεις για να μην βρεθείς κρεβατωμένος.

Σκέψου ότι η πρώτη προτεραιότητα του οργανισμού όταν βρεθεί σε μεγάλο ψύχος είναι η διατήρηση της φυσιολογικής θερμοκρασίας στον λεγόμενο «πυρήνα» του σώματος, στην περιοχή δηλαδή που βρίσκονται όλα το ζωτικά όργανα (π.χ. καρδιά, συκώτι, νεφρά) η σωστή λειτουργία των οποίων είναι απαραίτητη για την διατήρηση στη ζωή. Για να επιτευχτεί ο στόχος, διοχετεύεται περισσότερο αίμα προς τα όργανα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται η παροχή αίματος στα άκρα. Έτσι, τα πόδια και τα χέρια σταδιακά κρυώνουν!

Η έντονη άσκηση σε υπερβολικό κρύο καταστέλλει την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, τόσο κατά την διάρκεια, όσο και μέχρι 48 ώρες μετά την προπόνηση, καθιστώντας τον οργανισμό του αθλητή ευάλωτο σε ιώσεις, κυρίως του αναπνευστικού συστήματος.

Η άσκηση σε χαμηλή θερμοκρασία προκαλεί μέχρι και πέντε φορές πιο γρήγορη κατανάλωση της άμεσης πηγής ενέργειας του οργανισμού, του μυϊκού γλυκογόνου, μιας και απαιτείται επιπλέον ενέργεια για την διατήρηση της θερμοκρασίας και για την προπόνηση. Ο μεταβολισμός ανεβαίνει και οι αθλητές βγάζουν πιο δύσκολα μια προπόνηση που σε άλλες συνθήκες θα ήταν πιο εύκολη.


Τι πρέπει να κάνεις:


1. Ντύσου καλά, όχι βαριά


Προτίμησε ειδικά ισοθερμικά ρούχα και ρούχα τεχνολογίας Dry Fit, που από την μια δεσμεύουν την θερμότητα του σώματος και από την άλλη αφήνουν τον ιδρώτα να εξατμιστεί. Τα βρεγμένα ρούχα επιταχύνουν μέχρι και 25 φορές την απώλεια θερμότητας και δεν είναι ανάγκη να ντυθείς σαν κρεμμύδι.


2. Κάνε καλή προθέρμανση

Αύξησε τη διάρκεια της προθέρμανσης και προσπάθησε να μείνεις ζεστός κατά την διάρκεια των «νεκρών» σημείων της προπόνησης.


3. Πάρε υδατάνθρακα


Πιες ένα ρόφημα που να περιέχει υδατάνθρακα κάθε 20 λεπτά, ανάλογα το πόσο θα διαρκέσει η προπόνηση σου.


4. Μείωσε τη διάρκεια

Αν είναι δυνατόν, η προπόνηση πρέπει να έχει μεν ένταση, αλλά να είναι μικρή σε διάρκεια.


5. Μην μένεις έξω

Μόλις τελειώσει η προπόνηση φύγε αμέσως σε κλειστό ζεστό χώρο και ντύσου καλά.


6. Φόρτωσε ενισχύσεις!

Ενισχύστε την φυσική άμυνα του οργανισμού σας τρώγοντας τροφές ή παίρνοντας συμπληρώματα που περιέχουν βιταμίνη C, ψευδάργυρο και αντιοξειδωτικά. 

 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Ένα παραμυθένιο ξενοδοχείο στο νομό Ξάνθης

21/01/2020

Πώς να μην μένεις στα …μπρόκολα, αλλά να έχεις και τέλειους κοιλιακούς

14/12/2019

Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

21/11/2019

Θερμίδες. Yπολογίστε πόσο πρέπει να τρώτε

21/11/2019

1/13