Έρευνα: Πως επιλέγουμε το συμπλήρωμα πρωτεΐνης

27/12/2017

 


Η αγορά ενός συμπληρώματος πρωτεΐνης διαφέρει από αγορές άλλων διατροφικών προϊόντων. Ο λόγος είναι απλός! Ένας μέσος άνθρωπος που έχει μια δραστήρια καθημερινότητα, έντονη δουλειά, οικογένεια, σπίτι και παράλληλα αφιερώνει ώρες και ιδρώτα σε κάποιο γυμναστήριο ή γενικά σε προπόνηση, αποζητά τα ανάλογα αποτελέσματα από την επιλογή και αγορά του συμπληρώματος πρωτεΐνης. Αν τελικά δεν τα έχει, τότε δεν έχει χάσει απλά χρόνο και χρήμα, έχει χάσει ένα τμήμα της ηθικής ικανοποίησης που νιώθει όταν φτάνει στον ποθητό στόχο που ο ίδιος έχει χαράξει στο μυαλό του.

Όταν λοιπόν δεν φτάνουμε στο ποθητό αποτέλεσμα, αρχίζουμε και αναρωτιόμαστε, τι φταίει. Το πρόγραμμα; Η πρωτεΐνη; Η γενικότερη διατροφή μας; Όλα έχουν το ρόλο τους. Αν όμως προπόνηση και διατροφή έχουν γίνει σωστά, τότε φταίει η επιλογή του συμπληρώματος πρωτεΐνης …και ποιος φταίει γι αυτό; Συνήθως η αμάθεια που ως αποτέλεσμα έχει την παραπλάνηση, σκόπιμη ή όχι!

Οι παγίδες είναι πολλές. Πρώτα απ΄ όλα είναι η άγνοια, με λίγο εγωισμό και έπειτα το οικονομικό. Συνήθως δε ρωτάμε τους ειδικούς και πάμε σε ένα κατάστημα ζητώντας το προϊόν που νομίζουμε ότι μας ταιριάζει. Είναι όμως έτσι; Γνωρίζουμε τι θέλουμε;
«Σημαντικό είναι να πάρουμε πρώτα πληροφορίες από κάποιον που πραγματικά γνωρίζει και μπορεί να μας συμβουλεύσει σωστά» τονίζει ο Τάσος Δημητριάδης, διατροφολόγος, personal trainer και ιδιοκτήτης του γυμναστηρίου Aqua Forum «και κάποιος που μπορεί να μας συμβουλεύει είναι ένας διατροφολόγος, με τον οποίο θα μιλήσουμε, θα διαπιστώσει τις ανάγκες μας και θα μας οδηγήσει στη σωστή επιλογή της πρωτεΐνης, ώστε στο τέλος να δούμε τα πραγματικά αποτελέσματα. Πρέπει να ξέρουμε τι μας λείπει και τι ζητάμε και σε αυτό ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει σωστά και αξιόπιστα είναι ένας διατροφολόγος».

«Οι πρωτεΐνες χωρίζονται σε κατηγορίες» συνεχίζει ο Τάσος Δημητριάδης «Υπάρχουν πρωτεΐνες για αύξηση όγκου και άλλες. Αρχικά πρέπει να διαπιστώσουμε την περιεκτικότητα πρωτεΐνης του κάθε σκευάσματος. Αν αναζητούμε τη ποιότητα θα πρέπει να έχει τον ‘’ορό γάλακτος’’ και τη λακταλμπουμίνη, που είναι υπεύθυνη για γρήγορο και αποτελεσματικό ανεφοδιασμό σε αμινοξέα, μετά από σκληρή προπόνηση»

«Η πρωτεΐνη που θα επιλέξουμε θα πρέπει να έχει τη λιγότερη το δυνατόν λακτόζη ενώ θα πρέπει να προσέξουμε και τη περιεκτικότητα λίπους»

Να διαλύεται εύκολα


Τόσο ο Τάσος Δημητρίαδης, όσο και παγκόσμιος πρωταθλητής κατηγορίας Fitness, Κώστας Τσάφος, τονίζουν το ότι η πρωτεΐνη θα πρέπει να διαλύεται εύκολα. «Δεν πρέπει να κάνει αφρό. Όταν δεν κάνει αφρό σημαίνει ότι δεν περιέχει πολλά χημικά» τονίζει ο Κώστας Τσάφος και συνεχίζει: «Η καλή πρωτεΐνη δεν σε φουσκώνει μετά. Αυτό είναι σημαντικό! Ακόμα θα πρέπει να κοιτάμε την ανάλυση του προϊόντος, στο πίσω μέρος της συσκευασίας. Θα πρέπει να μην έχει πολλά Ε συντηρητικά. Να μην έχει πολλούς υδατάνθρακες αλλά και την περιεκτικότητα του σκευάσματος σε πρωτεΐνη. Αν αναφέρει και τη προέλευση του γάλακτος αυτό είναι ακόμα καλύτερο»

Ο γυμναστής Νίκος Μακρονάσιος τονίζει: «Περιεκτικότητα του σκευάσματος σε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, λίπος, αμινοξέα και θερμίδες! Σημαντικό είναι να διαλύεται εύκολα και φυσικά η γεύση»

Η γεύση είναι κάτι που συμφωνούν όλοι, αφού η πρωτεΐνη πρέπει να πίνεται ευχάριστα.

Σχέση τιμής – ποιότητας


Το φθηνό δεν είναι πάντα καλό, αλλά ούτε και το αντίθετο. Σύμφωνα με το γυμναστή Βασίλη Βούκα θα πρέπει να μπορούμε να κρίνουμε αν αυτά που προσφέρει το κάθε σκεύασμα έχουν μεγάλη διαφορά στη τιμή. Δεν μπορεί δηλαδή δύο σκευάσματα να έχουν παρόμοια σύσταση και η διαφορά τιμής να είναι μεγάλη, τότε κάπου υπάρχει πρόβλημα, επισημαίνει ο Βασίλης Βούκας.

«Ακόμα πρέπει να προσέχουμε τα συστατικά. Πολλές φορές αυτά που γράφουν μπροστά με τα μεγάλα γράμματα δεν αντιστοιχούν στη πραγματική ανάλυση του προϊόντος. Μπροστά με μεγάλα γράμματα μπορεί να γράφει 100Ρ% και όταν γυρίσουμε πίσω, στην ανάλυση με τα ψιλά γράμματα να λέει 80%. Θέλει προσοχή. Πάντα πρέπει να κοιτάμε τη καρτέλα με τη σύσταση του σκευάσματος που αγοράζουμε» αναφέρει ο Βασίλης Βούκας.

Όλοι τονίζουν ότι θα πριν τη επιλογή της πρωτεΐνης θα πρέπει να συμβουλευτούμε διατροφολόγο ή γυμναστή που πραγματικά γνωρίζει. «Δεν πρέπει να αφεθούμε αψήφιστα στα χέρια του καταστηματάρχη» επισημαίνει ο Βασίλης Βούκας «Ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουρη αν θα μας πλασάρει το στοκ ή κάποια πρωτεΐνη που θέλει να προωθήσει, αδιαφορώντας αν πραγματικά είναι η σωστή για τη περίπτωση μας. Στο κάθε μαγαζί πρέπει να πηγαίνουμε προετοιμασμένοι και να ξέρουμε τι ζητάμε». 

 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

21/11/2019

Θερμίδες. Yπολογίστε πόσο πρέπει να τρώτε

21/11/2019

Πρωινό Κολοκύθας με νιφάδες βρώμης

21/11/2019

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

1/13
Please reload