Αγώνες πείνας: Τρεις τρόποι να ξεγελάσεις το στομάχι σου!

18/02/2018

 


Αν είσαι πεινασμένος στη δουλειά, δοκίμασε πρώτα να πιεις νερό. Εάν νιώθεις πείνα στο σπίτι, δοκίμασε σεξ ή/και ύπνο.


Όταν ακολουθείς μια αυστηρή δίαιτα είναι σαν να κρατάς την αναπνοή σου μέσα στο νερό. Αν επιχειρήσεις να εισπνεύσεις, θα πνιγείς. Δεν έχεις άλλη λύση από το να ανέβεις πάνω για μια ανάσα. Προσπάθησε να μείνεις νηστικός και σε ελάχιστο χρόνο θα καταλήξεις να ουρλιάζεις για υδατάνθρακες και να πέφτεις με τα μούτρα σε ό,τι βρεις μπροστά σου. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι δεν μπορείς να αρνηθείς τη διαταγή που δίνει ο εγκέφαλός σου: «Πνίγεσαι! Πάρε ανάσα / Πεινάς! Φάε». Η μάχη είναι άνιση. Ο εγκέφαλος θα σε κερδίζει πάντα. Τι μπορείς να κάνεις για να χειραγωγήσεις το μυαλό σου έτσι ώστε να γίνει σύμμαχος στη δίαιτά σου;

Το στομάχι, όταν είναι σχεδόν άδειο, εκκρίνει στην κυκλοφορία του αίματός σου μια χημική ουσία, την γκρελίνη, την ορμόνη της πείνας. Μόλις η γκρελίνη φτάσει τον υποθάλαμο, συνδέεται με μια άλλη χημική ουσία, το υποθαλαμικό νευροπεπτίδιο Υ (NPY), και από δω και μετά αρχίζουν οι διαμαρτυρίες, τα γουργουρητά και οι λιγούρες, συμπτώματα στα οποία αν παραδοθείς με την πρώτη, θα σε κάνουν να αλλάξεις μέγεθος γκαρνταρόμπας μέσα σε λίγους μήνες. Κοίτα πώς μπορείς να το φτιάξεις:

Η μέθοδος της παραπλάνησης
Ο υποθάλαμος περιέχει το κέντρο της αίσθησης κορεσμού. Εκεί η γκρελίνη και το αντίπαλον δέος, η λεπτίνη (ορμόνη που ελέγχει το αίσθημα πείνας), στήνουν ατέλειωτους καβγάδες και όχι μόνο για το φαγητό. Δίψα, ύπνος και σεξ συγκαταλέγονται στις «γκρίζες ζώνες» που διεκδικούν αυτές οι δύο αντίπαλες ορμόνες δίνοντας ομηρικές μάχες καθημερινά. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως συχνά αυτό που εγγράφεται στον υποθάλαμο ως σήμα πείνας υποδεικνύει στην πραγματικότητα επιθυμία για όλα αυτά μαζί ή ξεχωριστά.


Τουτέστιν, αν είσαι πεινασμένος στη δουλειά, δοκίμασε πρώτα να πιεις νερό. Εάν νιώθεις πείνα στο σπίτι, δοκίμασε σεξ ή / και ύπνο (γνωρίζουμε ένα φίλο που έχασε όλο το περιττό βάρος του ακριβώς από αυτό: κάνοντας κάθε βράδυ σεξ πριν από τον ύπνο). Εξήγησέ της ότι το κάνει για το καλό της υγείας σου.

Γίνε ψυχρός υπολογιστής
Αν έχεις στο αυτοκίνητο GPS με φωνητικές εντολές και η κυρία πει «Στρίψτε αριστερά σε τετρακόσια μέτρα» αλλά εσύ χάσεις τη διασταύρωση, για τα επόμενα 10 λεπτά θα σου σπάσει τα νεύρα με την επιμονή της «Στα επόμενα 100 μέτρα κάντε αναστροφή, στα επόμενα 100 μέτρα κάντε αναστροφή». Το κλείνεις και βρίσκεις το δρόμο με την ησυχία σου.


Έτσι ακριβώς νιώθει και το στομάχι σου όταν όντας σε δίαιτα περπατάς στο δρόμο και σου έρχονται μυρωδιές από λαδωμένες πίτες και ψημένους γύρους ή ξεροψημένες τυρόπιτες και λαχταριστές μπουγάτσες. Ε, λοιπόν, κλείσε τη μύτη σου (ή μην περνάς έξω από ψησταριές και τυροπιτάδικα). Σιγά σιγά θα το συνηθίσεις. Δες ένα στοιχείο που μπορεί να σε εμπνεύσει: η επιδημία της παχυσαρκίας επαφίεται στα μικρά, λαχταριστά και υπερφορτωμένα με θερμίδες σνακ. Μια μπουγάτσα έχει από 300 έως 350 θερμίδες, όσες περίπου και μια τυρόπιτα και ένα σουβλάκι με γύρο κομπλέ, ενώ ένα κομμάτι πίτσα σπέσιαλ μπορεί να ξεπερνά τις 450. Αν τα κόψεις σε καθημερινή βάση, μπορείς να κερδίσεις έως και 500 θερμίδες ημερησίως και, δεδομένου ότι ένα κιλό λίπους δίνει περίπου 7.500 θερμίδες, στο τέλος της εβδομάδας θα έχεις χάσει περίπου μισό κιλό λίπους και πάει λέγοντας.


Με απλά λόγια, όσο απασχολείς τον εγκέφαλό σου με τα οικονομικά, άσε το στομάχι σου να χτυπιέται στην πείνα.

Όσο πιο απλό, τόσο πιο αποτελεσματικό
Φάε μια χούφτα καρύδια, φουντούκια και ανάλατα αμύγδαλα ή φιστίκια Αιγίνης τριάντα λεπτά πριν από κάθε γεύμα. Τα καλά λίπη που περιέχουν οι ξηροί καρποί καταστέλλουν την παραγωγή γκρελίνης. Σε μελέτη που δημοσιεύει το Science Daily οι ερευνητές διαπίστωσαν πως δυο χούφτες ανάλατων φιστικιών Αιγίνης μαζί με μια υγιεινή δίαιτα κατεβάζουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης και προστατεύουν τα αγγεία και την καρδιά και, παρόλο που αυτά τα φιστίκια έχουν πολλές θερμίδες, δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση βάρους στα άτομα που τα κατανάλωναν. 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter