Κολύμβηση: Η καλύτερη άσκηση για αδυνάτισμα

25/03/2018

 


Αν ρωτήσεις κάποιον ασκούμενο για ποιο λόγο θέλει να ξεκινήσει την εκγύμναση, οι περισσότερες πιθανότητες είναι να σου απαντήσει για να αδυνατίσει. Αν, λοιπόν, το χάσιμο λίπους είναι ο στόχος σου, τότε σου έχουμε τη λύση. Και μάλιστα δεν είναι τετριμμένη. Εν αντιθέσει με το ποδήλατο ή το τρέξιμο, τα οποία επίσης μπορούν να σου προσφέρουν αποτελέσματα, η κολύμβηση έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Αποτελεί έναν τρόπο εκγύμνασης που, ταυτόχρονα με το χάσιμο λίπους, γυμνάζει όλο το σώμα σου, αλλά και την καρδιά.

Κολύμβηση για αρχάριους
Για να καταφέρεις επομένως το αδυνάτισμα που θες, σημαντικό ρόλο παίζει το στυλ κολύμβησης, αλλά και ο ρυθμός που θα ακολουθήσεις. Βασικός παράγοντας που επηρεάζει τη συγκεκριμένη μεταβλητή είναι το επίπεδο του ασκούμενου. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει η επαφή με το νερό και όχι το πόσο καλή φυσική κατάσταση ή πόσο γυμνασμένο είναι το άτομο που θα μπει στο νερό. Πιο συγκεκριμένα, για κάποιον αρχάριο, το ιδανικότερο είναι η αερόβια άσκηση, δηλαδή η αύξηση της αντοχής στο υδάτινο περιβάλλον.
Μιλώντας για μια πισίνα 50 μέτρων, ένα πρόγραμμα φυσικής κατάστασης που περιλαμβάνει 10-14 φορές την απόσταση της πισίνας (50αρι) σε σετ των 4, με ξεκούραση 30 δευτερολέπτων ενδιάμεσα στα 50αρια και 2 λεπτών ανάμεσα στα σετ, είναι ενδεικτικό για κάποιον που ξεκινάει.

Κολύμβηση για προχωρημένους
Για πιο προχωρημένους, το πρόγραμμα ασκήσεων περιλαμβάνει μεγαλύτερη ποικιλία σε στυλ και ρυθμό. Παραδειγματικά τα μέτρα της ημέρας μπορούν να χωριστούν σε:
– 1200μ. ζέσταμα
– 24 x 50μ πόδια ελεύθερο
– 32 x 4 x 50μ ελεύθερο σε υψηλή ένταση
– 44 x 50μ ύπτιο
– 54 x 50μ πόδια πρόσθιο
– 15′ ελεύθερο

Μιλώντας με αριθμούς, τα 2000 μέτρα την ημέρα, με διακυμάνσεις στον ρυθμό για τον μέσο ασκούμενο, είναι τα ιδανικά. Επίσης, εάν γνωρίζουμε τον σφυγμό που έχουμε στο αερόβιο και το αναερόβιο, μπορούμε πολύ ευκολότερα να προσαρμόσουμε τον ρυθμό μας και να πετύχουμε ακριβώς τον στόχο μας. Κι αυτό διότι, ως γνωστόν, η αερόβια και η αναερόβια άσκηση έχουν ως βάση τους σφυγμούς. Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή, η ρύθμιση της ταχύτητας γίνεται ανάλογα με την κούραση σε κάθε άσκηση.
Επιπρόσθετα, σημαντική παράμετρος είναι η συχνότητα των προπονήσεων. 3 ή 4 φορές την εβδομάδα είναι οι κατάλληλες, έτσι ώστε να ξεκουράζεται το σώμα. Τέλος, μετά από την ολοκλήρωση των ασκήσεων, επιβάλλεται η αποθεραπεία μέσα στο νερό και έξω.

Συνοψίζοντας, η κολύμβηση αποτελεί ένα καταπληκτικό all around στυλ προπόνησης. Μπορεί να σε βοηθήσει τόσο στο αδυνάτισμα, συνδυάζοντας το πάντα με τη σωστή διατροφή, όσο και στην εν γένει υγεία σου, τόσο σωματική, όσο και ψυχική, αφού η επαφή με το νερό, το οποίο αποτελεί το 70% της σύστασής μας, έχει καταπραϋντικά αποτελέσματα. 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

Κολοκύθα: 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας

02/11/2019

5 tips για να κάνεις πιο χρήσιμες οι έλξεις σε μονόζυγο!

10/09/2019

Να γιατί οι γυμνασμένοι δεν δείχνουν την ηλικία τους!

10/09/2019

1/13
Please reload