Πώς να ρίξεις την κοιλιά

03/04/2018


Δύσκολο να το φανταστείς, εύκολο να το κάνεις –και χωρίς να τρως λιγότερo..
 


Το να πολεμάς το πρόβλημα του φουσκωμένου στομαχιού σου με μειωμένες θερμίδες πρόσληψης δεν έχει γρήγορο αποτέλεσμα.

Η αρσενική κοιλιά είναι περίεργο φαινόμενο. Κυκλοφορεί σε όλα τα σχήματα και τα μεγέθη έχοντας γίνει το αγαπημένο σημείο εστίασης για κάθε πρόγραμμα γυμναστικής στον πλανήτη. Εσύ, πόσο ευχαριστημένος είσαι με τη δική σου; Και για να το κάνουμε το ερώτημα πιο συγκεκριμένο: Μπορείς να δεις το πουλί σου όταν στέκεσαι όρθιος; Τουλάχιστον, μπορείς να το δεις αν ρουφήξεις λίγο το στομάχι; Και στις δυο περιπτώσεις απαιτείται κάτι να κάνεις. Το να χτίσεις ένα six-pack δεν είναι της στιγμής, αλλά το να κάψεις το υπερβολικό λίπος που έχει τυλίξει την κοιλιά σου και να μπορείς να φοράς πουκάμισα μέσα από το παντελόνι, είναι εφικτό σε πρώτη φάση. Δες πώς.

Κίνηση 1η: Αύξησε τη ροή του αίματος στο σώμα σου
Ο καθένας αποθηκεύει το λίπος σε διαφορετικά σημεία του σώματός του -μερικοί άνδρες παχαίνουν κάτω από το πηγούνι, άλλοι στον πισινό τους- και αυτό οφείλεται στην ποικιλομορφία με την οποία μεταβολίζονται τα λιποκύτταρα, όπως λέει μια έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό European Journal of Clinical Investigation. Για παράδειγμα, τα λιποκύτταρα στην κοιλιακή περιοχή έχουν δραστικότερο μεταβολισμό και αντιδρούν δυσκολότερα στην άσκηση, απ’ ό,τι αν γύμναζες τους γλουτούς σου. Γιατί τα λιποκύτταρα της κοιλιάς είναι πιο πεισματάρικα; Επειδή ρέει λιγότερο αίμα σε αυτή την περιοχή. Και αυτό σημαίνει ότι λιγότερη ποσότητα λίπους μπορεί να γίνει ενέργεια και να καεί. Ως εκ τούτου, από μόνη της η δίαιτα δεν είναι αρκετή.

Όπως λένε οι επιστήμονες από το Τμήμα Κλινικής Χημείας του Νοσοκομείου Bispebjerg στη Δανία, η αποτελεσματική λιπόλυση συνοδεύεται από αύξηση της ροής του αίματος στο λιπώδη ιστό. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, το να πολεμάς το πρόβλημα του φουσκωμένου στομαχιού σου με μειωμένες θερμίδες πρόσληψης δεν έχει γρήγορο αποτέλεσμα. Όσο τρέχεις, κάνεις ποδήλατο, κολυμπάς ή έστω χορεύεις, αυξάνεις τη ροή του αίματός σου σε εκείνο ακριβώς το σημείο, λένε οι Δανοί επιστήμονες.

Κίνηση 2η: Ανέβασε την έντασή σου
Επιστήμονες -πάλι από τη Δανία, αυτή τη φορά από το Τμήμα Ιατρικής Φυσιολογίας στο Ινστιτούτο Panum στην Κοπεγχάγη- θέλησαν να διερευνήσουν τη θεωρία που λέει ότι μπορείς να χάσεις λίπος από μια συγκεκριμένη περιοχή του σώματος, αν τη γυμνάζεις επιλεκτικά και συστηματικά. Η πρακτική είναι γνωστή ως «τοπική μείωση του λίπους» και οι ερευνητές τη δοκίμασαν σε μια ντουζίνα άνδρες, βάζοντάς τους να εκτελούν στο μηχάνημα leg extension μονές εκτάσεις για 30 λεπτά σε ένα μόνο πόδι.
Μετά την εξέταση του λίπους στο εν λόγω πόδι, ανακάλυψαν ότι η λιπόλυση που είχε διαδραματιστεί γύρω από τους μυς του γυμνασμένου ποδιού, ήταν γενικά υψηλότερη από το άλλο πόδι που παρέμενε χαλαρό. 

 

Για να ξεφουσκώσεις την κοιλιά πρέπει να «φουσκώσεις», τόσο τα πνευμόνια όσο και τους μυς σου.

Σπουδαία είδηση δεν τη λες, αφού ακόμη και να χτυπηθείς αλύπητα στα ροκανίσματα και τα sit ups, το λίπος σου δεν θα συρρικνωθεί αυτομάτως. Η ποσότητα του απολεσθέντος λίπους που καταγράφουν οι φίλοι μας οι Δανοί ήταν από πολύ μικρή έως ασήμαντη –και δη στα πόδια, όπου ο μεταβολισμός των λιποκυττάρων εκεί, είναι υψηλότερος από την κοιλιά. Για αυτό το λόγο, καλύτερα να ακούσεις τα παιδιά από το Πανεπιστήμιο Laval του Καναδά, που μελέτησαν την επίδραση της έντασης της σωματικής δραστηριότητας στην απώλεια του λίπους στο ανδρικό σώμα.
Μετά την ανάλυση 1.257 ανδρών που συμμετείχαν στην έρευνα, όσοι γυμνάζονταν σε επαναλήψεις υψηλής έντασης είχαν ταχύτερη και μεγαλύτερη απώλεια λίπους από τη μέση και την κοιλιά. Το ίδιο ακριβώς συμπέρασμα πιστοποιεί και μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Obesity όπου αναφέρει: Η προπόνηση υψηλής έντασης δημιουργεί γρηγορότερα αποτελέσματα απώλειας του κοιλιακού λίπους σε σύγκριση με ένα πρόγραμμα που στοχεύει σε τοπική εκγύμναση των «προβληματικών» περιοχών.

Οι επιλογές σου: Γρήγορο τρέξιμο σε λόφο, διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης με βάρη, kick boxing, κολύμπι.

Κίνηση 3η: Μείωσε το στρες για να δεις κοιλιά-πλάκα
Πρέπει να λάβεις υπόψη, ότι ένας αξιοσέβαστος αριθμός περιπτώσεων απείθαρχου κοιλιακού λίπους οφείλεται σε ανισορροπία των ορμονών του σώματος που προκαλείται από το στρες. Από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ουψάλα στη Σουηδία, μαθαίνουμε ότι μη παχύσαρκοι άνδρες που εκτέθηκαν σε χρόνιο στρες ανέπτυξαν κοιλιακή παχυσαρκία. Μιλάμε για ένα απίστευτα περίπλοκο βιοχημικό πρόβλημα, για τη διασαφήνιση του οποίου ολόκληρα ερευνητικά κέντρα είναι αφιερωμένα στη μελέτη των περιπλοκών του ενδοκρινικού συστήματος του ανθρώπου.

Ωστόσο, το κύριο σημείο που σε αφορά είναι το εξής: όσο πιο χαμηλά είναι τα επίπεδα κορτιζόλης σου (η ορμόνη του στρες), τόσο το λίπος από την κοιλιά σου θα μειώνεται. Και μια τελευταία επισήμανση από την Αμερικανική Εταιρεία Φυσιολογίας: Το ανδρικό στομάχι είναι μια σύνθετη οντότητα, πολύ πιο έξυπνη από όσο νομίζουν οι «ιδιοκτήτες» του. Όσο πιο χαλαρά του φέρεσαι, τόσο περισσότερο θα σε βοηθά να χωράς στο παντελόνι σου –με το πουκάμισο από μέσα. 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

Κολοκύθα: 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας

02/11/2019

5 tips για να κάνεις πιο χρήσιμες οι έλξεις σε μονόζυγο!

10/09/2019

Να γιατί οι γυμνασμένοι δεν δείχνουν την ηλικία τους!

10/09/2019

1/13
Please reload