Acai Berry. Γνωρίστε το super φρούτο και τα οφέλη του

11/08/2019

 


Το Acai berry τα τελευταία χρόνια έγινε ιδιαίτερα διάσημο παγκοσμίως ως ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα διατροφής. Είτε σε σκόνη είτε σε μορφή κάψουλας.

Δεν είναι καθόλου τυχαία η δημοσιότητα που απέκτησε το συγκεκριμένο είδος μούρου στις ανεπτυγμένες χώρες, ούτε επίσης και ο χαρακτηρισμός του "σούπερ φρούτου" που του αποδόθηκε.

Το συγκεκριμένο είδος μούρου έχει τεράστια θρεπτική αξία με βάση τον άξονα «θρεπτική αξία ανά θερμίδα» σε σχέση με πολλά άλλα φρούτα και μούρα της κατηγορίας του. Και όσον αφορά τη θρεπτική αξία δεν εννοούμε κάποια συγκεκριμένη βιταμίνη μόνο, συζητάμε για μια πληθώρα μικροθρεπτικών συστατικών.
Περιέχουν τεράστιες ποσότητες από αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Β1, Β2, Β3, βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, φώσφορο, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, φυτικές ίνες, φυτικές πρωτεΐνες και μεγάλες ποσότητες από ωφέλιμα λιπαρά οξέα.

Τα μούρα Acai αν και σχετικά νέα στη Δύση, στη Λατινική Αμερική γύρω από την περιοχή του Αμαζονίου είναι ιδιαιτέρως διαδεδομένα εδώ και δεκάδες χρόνια με άξονα την εξαιρετική τους γεύση, τα πολλαπλά οφέλη και τις ιδιότητες για την υγεία του ανθρώπου. Δεν είναι τυχαίο που αποτελεί βασική τροφή 3 φυλών στο Βραζιλιάνικο Αμαζόνιο, απαρτίζοντας πάνω από το 40% της καθημερινής τους διατροφής σε βάρος! Πράγμα που καθρεπτίζει τη θρεπτική του αξία.

Το συναντάμε μόνο σε βαλτώδη περιοχές του Αμαζονίου (κεντρική και Νότιο Αμερική). Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν το συναντάμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Είναι μικρά και ολοστρόγγυλα στο σχήμα (περίπου 25mm έκαστο) και φυτρώνουν σε τσαμπιά στην κορυφή από ψηλούς φοίνικες (acai palms) που φτάνουν τα 25 μέτρα στο ύψος. Κάθε δέντρο φιλοξενεί από 3 εώς και 8 τσαμπιά από μούρα Acai.

Όταν ωριμάσουν τα Acai berries μοιάζουν ιδιαίτερα πολύ με τα μαύρα σταφύλια και τα βατόμουρα στην όψη αλλά δεν είναι τόσο «πλαδαρά» στη γεύση. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους είναι το τεράστιο κουκούτσι που αποτελεί το 90% του κάθε μούρου!

Είναι ιδιαίτερα σπάνιο να το συναντήσει κανείς στα ράφια καταστημάτων υγιεινής διατροφής. Ωστόσο υπάρχει σε μορφή συμπληρωμάτων διατροφής με τη μορφή σκόνης ή εκχυλίσματος. Ποιος όμως θα ήταν ο λόγος για να το προσθέσετε στη διατροφή σας; Ας ρίξουμε μια ματιά στα οφέλη για να πάρουμε την πλήρη εικόνα.

Ένα από τα μεγάλα «μυστικά» σχετικά με τη θρεπτική αξία των μούρων Acai κρύβεται στο βαθύ μπλε / μωβ χρώμα τους. Όλα τα φρούτα που ανήκουν χρωματικά στην ίδια κατηγορία, περιέχουν μικροθρεπτικά συστατικά με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που ακούν στο όνομα ανθοκυανίνες και ανήκουν στην οικογένεια από τις πολυφαινόλες. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, χαρίζουν ζωτικότητα, προάγουν την καλή υγεία, ενώ παράλληλα είναι πλούσια σε ωμέγα 6 (Linoleic acid) και ωμέγα 9 (Oleic acid) ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Έρευνες δείχνουν πως τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην διατήρηση των υγιών επιπέδων της χοληστερίνης.


Παράλληλα με την υψηλή τους περιεκτηκότητα σε ανθοκυανίνες, έρευνες έδειξαν πως τα μούρα Acai είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτοστερόλες (Β-σιτοστερόλη και καμπεστερόλη) που προστατεύουν το καρδιαγγειακό μας σύστημα.
Οι ανθοκυανίνες ανήκουν σε ένα γκρουπ από φλαβονοειδή που προσδίδουν το ιδιαίτερο βαθύ χρώμα στα μούρα ACAI. Τις συναντάμε επίσης σε φρούτα όπως τα μαύρα μούρα, τα σμέουρα και τα κόκκινα σταφύλια. Όσο περισσότερες έρευνες γίνονται σχετικά με τις ανθοκυανίνες τόσο πιο πολλά οφέλη για την υγεία προκύπτουν.
Οι ανθοκυανίνες εξουδετερώνουν αποτελεσματικά τα ένζυμα που καταστρέφουν το συνδετικό ιστό. Η αντιοξειδωτική τους ικανότητα αποτρέπει τις ελεύθερες ρίζες από την καταστροφή του συνδετικού ιστού ενώ συμβάλλουν στην αποκατάσταση των καταστραμμένων αγγείων και αρτηριών.
Ακόμη συμβάλλουν στη διατήρηση της ακεραιότητας των ενδοθηλιακών κυττάρων εντός των αρτηριακών τοιχωμάτων εξασφαλίζοντας τη ομαλή μικροκυκλοφορία.


Τα μούρα acai είναι ιδιαίτερα πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών. Σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και άλλων μικροθρεπτικών συστατικών, προσφέρουν υψηλά επίπεδα ενέργειας, αντοχής και τόνωσης του οργανισμού σε μια δύσκολη καθημερινότητα.


Στόχος σας η απώλεια βάρους; Απώλεια πόντων στη περιοχή της κοιλιάς και των γλουτών; Τότε σίγουρα είστε σε πλάνο διατροφής που πρέπει να ελέγξετε τις θερμίδες που τρώτε, να μειώσετε τις λιγούρες και τα τσιμπολογήματα.
Πρέπει να στραφείτε σε τροφές που θερμίδα προς θερμίδα περιέχουν μεγάλη θρεπτική αξία καθώς αυτές αυξάνουν το μεταβολισμό και ενισχύουν την προσπάθειά σας. Τέτοιες τροφές θα καλύψουν πλήρως τα διατροφικά σας κενά κατά τη διάρκεια της δίαιτας που ακολουθείτε ενώ παράλληλα θα σας χαρίσουν τόνωση, ενέργεια και ευεξία. Σε όλη την παραπάνω διαδικασία τα μούρα acai είναι ο ιδανικός σας σύμμαχος. 

  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.Καλή υγεία της καρδιάς.Μούρα Acai και ενέργεια στο φούλ.Απώλεια βάρους, λιποδιάλυση και γράμμωση.Συμβάλλουν στην αύξηση του μεταβολισμού

  • Μειώνουν την όρεξη και τις λιγούρες

  • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες

  • Βελτιώνουν τη χώνεψη

  • Συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τις τροφές

  • Ενισχύουν τη λιποδιάσπαση

  • Αποτρέπουν τη λιποαποθήκευση

  • Αντιγήρανση, ομορφιά και νεότητα

Ένας από τους μεγάλους «εχθρούς» της υγείας είναι οι ελεύθερες ρίζες οξυγόνου. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία που περιέχουν τα μούρα ACAI βοηθούν τον οργανισμό να εξουδετερώσει τις ελεύθερες ρίζες που είναι υπεύθυνες για μια σειρά από βλάβες στα κύτταρά μας και στην εμφάνισή μας όπως: 

  • πρόωρη γήρανση,

  • τριχώπτωση

  • οι ρυτίδες

  • θαμπάδα στο δέρμα

  • θαμπάδα στα μαλλιά


Αυτά είναι μόλις μερικά από τα διατροφικά οφέλη και τις ιδιότητες που έχουν τα εξωτικά μούρα ACAI. Σημειωτέον ότι τα μούρα ACAI δεν καλλιεργούνται σε φάρμες λόγω τις ιδιαιτερότητάς τους. Μαζεύονται με τον παραδοσιακό τρόπο από τις περιοχές που προαναφέραμε και ως εκ τούτου δεν περιέχουν ούτε χημικά λιπάσματα ούτε φυτοφάρμακα. 

 

 

 

Πηγή 

Please reload

Please reload

Please reload

Ακολουθήστε το FitnessDiary στο Facebook, Instagram και Twitter

Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

21/11/2019

Θερμίδες. Yπολογίστε πόσο πρέπει να τρώτε

21/11/2019

Πρωινό Κολοκύθας με νιφάδες βρώμης

21/11/2019

Όλη η αλήθεια για το κολλαγόνο

03/11/2019

1/13
Please reload